środa, 6 lutego 2013

Przepis na chrust - sprawdzony



Jutro już Tłusty Czwartek, więc postanowiłam podzielić się swoim sprawdzonym przepisem na Chrust


Chrust

Składniki na 4 porcje:

4 szklanki mąki
6 żółtek
2 jaja
3 łyżki śmietany
szczypta soli
5 dag masła
½ kieliszka spirytusu
½ kg smalcu do smażenia lub oleju
Cukier puder do posypywania

Przygotowanie:
Do mąki dodać żółtka, jaja, śmietanę, sól, masło. Zagnieść ciasto, pod koniec zagniatania dodać spirytus. Ciasto podzielić na części i cienko rozwałkować. Ciasto pokroić na paski o długości około 10 cm i szerokości dwóch palców. Każdy pasek przeciąć po środku wzdłuż na długości 4-5 cm i przewinąć. Tłuszcz rozgrzać w płaskim rondlu . Chrust należy smażyć na jasnozłoty kolor z obydwu stron. Usmażone wyjmować na półmisek wyłożony bibułą ( ja używam ręcznika papierowego) w celu odsączenia z tłuszczu. Jeszcze gorące posypać cukrem pudrem

2 komentarze:

  1. u mnie te faworki,i nawet przepis podobny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, że nie tylko u mnie ten przepis się sprawdza... i nawet mi wychodzi :-)))

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję.
Im więcej, tym bardziej chce mi się tu pisać :-)